mars 22, 2000 | Press release
Ny styrelseledamot i Haldex

Ny styrelseledamot i Haldex Vid ordinarie bolagsstämma den 30 mars 2000 kommer det att föreslås att styrelsen utökas med en ledamot. Till ny ledamot föreslås Cecilia Vieweg, jur.kand., som för närvarande är chefjurist i AB Electrolux och tidigare under perioden 1990-97 var verksam som bolagsjurist i Volvokoncernen varav de senare fem åren såsom chef-jurist i Volvo Personvagnar AB. Bakom förslaget står aktieägare som representerar mer än 20% av kapital och röster i bolaget. Haldex är en global leverantör av egna produkter till lastbilar, bilar och industriella fordon, med särskild tonvikt på prestanda & säkerhet. Koncernen är noterad på Stockholms Fondbörs och har en årsomsättning på ca 6 miljarder kronor med 4.150 anställda. Försäljningsbolag finns i Europa, Nord- och Sydamerika samt Asien. Produktionen sker vid 8 fabriker i Europa och 8 i USA samt i Indien och Brasilien. För ytterligare information kontakta Claes Warnander, tel 08-678 72 70. 2000-03-22 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/22/20000322BIT00270/bit0002.pdf