februari 7, 2000 | Press release
Utility väljer Haldex ABS-system

Utility väljer Haldex ABS-system Utility Trailer Manufacturing Company, Kalifornien, USA, en av Amerikas största släpvagnstillverkare, har valt Haldex 2S/1M ABS-system som huvud- alternativ på sina släpvagnar. "Som ett led i våra fortsatta ansträngningar att tillhandahålla släpvagnar av högsta kvalitet, har vi valt det som vi bedömer är det bästa tillgängliga systemet", säger Jack Foate, inköpsdirektör hos Utility. Haldex 2S/1M ABS-system har en konfiguration med 2 sensorer och en modulator, vilket betyder färre felkällor och ett mindre antal komponenter att underhålla för åkerierna. Det lättviktiga systemet gör också installationen så enkel som möjligt. Vidare innebär Haldex SLH (Select Low/High) mjukvara att stabiliteten optimeras och att upp till 30% kortare stoppsträcka kan åstadkommas med lastad släpvagn. Haldex Brake Systems divisionen, med huvudkontor i Kansas City, USA, är en ledande tillverkare av tryckluftsbaserade bromssystem och fjädringssystem för tyngre fordon med ett brett produktprogram, som inkluderar kompressorer, luft- torkare, ventiler, ABS-system, bromscylindrar, automatiska bromshävarmar, skivbromsar och bromsbelägg. Haldex är en global leverantör av egna produkter till lastbilar, bilar och industriella fordon, med särskild tonvikt på prestanda & säkerhet. Koncernen är noterad på Stockholms Fondbörs och har en årsomsättning på ca 6 miljarder kronor med 4.350 anställda. Försäljningsbolag finns i Europa, Nord- och Sydamerika samt Asien. Produktionen sker vid 8 fabriker i Europa och 8 i USA samt i Indien och Brasilien. För ytterligare information kontakta Claes Warnander eller Lennart Hammargren, tel. 08-678 72 70. 2000-02-07 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/07/20000207BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/07/20000207BIT00280/bit0002.pdf