augusti 15, 2001 | Press release

Haldex Brake Systems får flerårskontrakt på automatiska bromshävarmar från lastbilstillverkare i USA En betydande lastbilstillverkare i USA har beslutat införa Haldex automatiska broms- hävarm som standard. Kontraktet är fleårigt och innebär att Haldex marknadsandel i Nordamerika avseende automatiska bromshävarmar ökar till 50%. Den årliga tilläggsförsäljningen kan uppskattas till 30 MSEK. Haldex är världsledande inom produktområdet automatiska bromshävarmar för tryckluftsbaserade trumbromssystem i tunga fordon. Det nya kontraktet är ytterligare en bekräftelse på Haldex ledande teknik, kvalitet och kundsupport. Haldex Brake Systems är en global och ledande leverantör av ett brett program av delsystem och komponenter för bromssystem i tunga fordon. Haldex är en innovatör inom fordonsteknik och marknadsför egna system och komponenter till lastbilar, bilar och industriella fordon. Haldex är noterat på Stockholms Fondbörs A-lista och har en årsomsättning på över 6 miljarder kronor med 4.100 anställda. För ytterligare information kontakta Claes Warnander, VD och koncernchef, eller Lennart Hammargren, ekonomi- och finansdirektör, Haldex AB (telefon 08-678 72 70). 2001-08-15 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/15/20010815BIT00920/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/15/20010815BIT00920/bit0001.pdf