februari 7, 2002 | Press release

Haldex nominerad av Saab Automobile AB att leverera AWD-system till nya bilmodeller Nomineringsdokumentet specificerar Haldex som den valda leverantören av AWD-systemet till tre nya bilmodeller baserade på två nya plattformar. Det potentiella ordervärdet uppskattas till 600-800 MSEK över en 5- årsperiod. Nomineringen bekräftar Haldex ledande position på marknaden för elektroniskt reglerbara AWD-system med order från tre av de fem största bilgrupperna i världen. Serieutvecklingen pågår och marknadsintroduktionen förväntas inom några år. Haldex levererar seriemässigt för närvarande till Volkswagen-koncernen, som introducerade Haldex AWD-system 1998, och Volvo Car Corportion, som nyligen introducerade Haldex AWD-system på Volvo S60 AWD och XC90. Haldexkoncernen (www.haldex.com), med huvudkontor i Stockholm, är en innovatör inom fordonsteknik med huvudinriktning mot fordonsdynamik och tillhandahåller på global basis egna system och produkter för lastbilar, bilar och industriella fordon. Haldex är noterat på Stockholmsbörsen och har en årsomsättning på ca 7 miljarder kronor med 4.150 anställda. För ytterligare information kontakta Claes Warnander, VD och koncernchef, eller Lennart Hammargren, ekonomi- och finansdirektör, Haldex AB (telefon 08-678 72 70). 2002-02-07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00290/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/07/20020207BIT00290/bit0001.pdf