februari 7, 2003 | Press release
Haldex på motorsportscenen i Nordamerika

Haldex på motorsportscenen i Nordamerika Haldex har signerat ett sponsorkontrakt med Max Power Rallysport Ltd. avseende 2003 års "Canadian Rally Championship Series". Stockholm den 7 februari 2003 - Haldex och dess Traction Systems division förstärker sin närvaro och synbarhet i Nordamerika genom en överenskommelse med en Vancouver-baserad kanadensisk motorsportorganisation. Haldex erbjuder tekniskt och ekonomiskt stöd till Max Power Rallysport Ltd. under 2003 års "Canadian Rally Championship Series" i syfte att visa upp flexibiliteten och prestandaregistret i Haldex AWD-system (All Wheel Drive - fyrhjulsdrift) och för att ytterligare exponera varumärket Haldex i både Kanada och USA. Sponsringen stöder också det marknadsgenombrott, som Haldex elektroniskt reglerbara AWD-system haft på den amerikanska marknaden genom bl.a. nomineringen till en ny, global Ford-plattform. Max Power Rallysport Ltd. är ett nationellt rallyteam med välkända förare och med uttalad ambition att vinna titeln "Canadian Driver Championship". Deltagande i Canadian Production Class Rally Championship Series, Targa Newfoundland, SCCA m.m. garanterar betydande uppmärksamhet från de stora sportsnätverken (TSN, RDS, SPEED) och motorsportmedia. Sponsoravtalet kompletterar på ett naturligt sätt den långvariga relationen mellan Haldex och nuvarande FIA European/Swedish Rally Cross Champion, Kenneth Hansen. Haldex Traction Systems (www.haldex-traction.com) är en division inom Haldexkoncernen med ansvar för utveckling, tillverkning och marknadsföring av högprestanda elektroniskt reglerbara AWD-system. Haldex (www.haldex.com) är ett fordonsteknikföretag med egna system och produkter för tillämpningar inom områdena fordonsdynamik & rörelsekontroll, prestanda & säkerhet samt bränsle- och miljöeffektivitet. Produktprogrammet inkluderar bromssystem till tunga fordon, kraftsystem till off-road-fordon, fyrhjulsdriftsystem till bilar samt specialfjädertrådsprodukter till förbränningsmotorer. För ytterligare information kontakta Ulf Ahlén, VD Haldex Traction AB, tfn 0418- 47 65 00 eller Claes Warnander, VD och koncernchef Haldex AB, tfn 08-545 049 50. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/07/20030207BIT00200/wkr0002.pdf