januari 8, 2004 | Press release
Haldex erhåller utvecklingsaffär avseende AWD-system

Haldex erhåller utvecklingsaffär avseende AWD-system Stockholm 8 januari 2004 - Haldex Traction Systems, en division inom Haldex- koncernen, har erhållit ett utvecklingsuppdrag från en europeisk biltillverkare. Uppdraget syftar till att i nära samarbete med kunden vidareutveckla de fordons- dynamiska egenskaperna hos Haldex AWD-system för att maximera sportighet och körglädje med bibehållen säkerhet. Om det tilltänkta bilprojektet realiseras beräknas det årliga leveransvärdet uppgå till 6-7 MSEK från år 2006. Haldex Traction Systems är en division inom Haldexkoncernen och utvecklar, tillverkar och marknadsför elektroniskt reglerbara fyrhjulsdriftsystem (AWD-system). Haldexkoncernen (www.haldex.com), med huvudkontor i Stockholm, tillhandahåller egenutvecklade och innovativa lösningar till den globala fordonsindustrin. Huvudinriktningen är produkter relaterade till fordonsdynamik, säkerhet och miljö. Haldex är noterat på Stockholmsbörsen och har en årlig omsättning på ca 6,5 miljarder kronor med ca 4.000 medarbetare. För ytterligare information kontakta Claes Warnander, VD och koncernchef, eller Lennart Hammargren. ekonomi- och finansdirektör, telefon 08-545 049 50. Haldexkoncernen (www.haldex.com), med huvudkontor i Stockholm, tillhandahåller egenutvecklade och innovativa lösningar till den globala fordonsindustrin. Huvudinriktningen är produkter relaterade till fordonsdynamik, säkerhet och miljö. Haldex är noterat på Stockholmsbörsen och har en årlig omsättning på ca 6,5 miljarder kronor med ca 4.000 medarbetare. För ytterligare information kontakta Claes Warnander, VD och koncernchef, telefon 08-545 049 50 eller Chuck Kleinhagen, COO, telefon +1 816 891 2470. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/08/20040108BIT20040/wkr0006.pdf

Related Documents