februari 11, 2004 | Press release
Haldex och FAW signerar intentionsavtal om skivbromsar i Kina

Haldex och FAW signerar intentionsavtal om skivbromsar i Kina Haldex och FAW Sichuan Group har ingått ett intentionsavtal att etablera ett samriskbolag för tillverkning av skivbromsar till tunga fordon .FAW (First Automotive Works) är Kinas största fordonstillverkare, inkluderande både bilar och lastbilar. FAW har över 200.000 anställda vid huvudanläggningarna i Changchunområdet i nordöstra Kina. Haldex och FAW har signerat ett intentionsavtal avseende etablering av ett joint-venture för tillverkning och slutmontage av skivbromsar till tunga fordon. Haldexkoncernen (www.haldex.com), med huvudkontor i Stockholm, tillhandahåller egenutvecklade och innovativa lösningar till den globala fordonsindustrin. Huvudinriktningen är produkter relaterade till fordonsdynamik, säkerhet och miljö. Haldex är noterat på Stockholmsbörsen och har en årlig omsättning på drygt 6 miljarder kronor med ca 4.000 medarbetare. FAW, First Automotive Works, är en ledande leverantör av tunga fordon på den kinesiska marknaden och är lokaliserad till Changchun i Jilinprovinsen i nordöstra Kina. FAW har mer än 200.000 anställda, varav ca 40.000 vid FAW Sichuan Group, som är noterat på Shanghai Stock Exchange. För ytterligare information kontakta Claes Warnander, VD och koncernchef, tel 08-545 049 50. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/11/20040211BIT20140/wkr0006.pdf

Related Documents