september 7, 2005 | Press release
Ny Divisionschef för Garphyttan Wire från den 1 januari 2006
Ulf Melin, för närvarande Sandviks dotterbolagschef i Spanien, har utnämnts till chef för Division Garphyttan Wire samt VD för Haldex Garphyttan AB från den 1 januari 2006.

Ulf Melin har tidigare varit verksam under tio år i Haldex Garphyttan bl.a. som Affärs-områdeschef fram till 1996, då han flyttade till Japan för att arbeta för Sandvik som säljchef för dåvarande Ståldivisionen. Förutom sin nuvarande befattning som dotterbolagschef för Spanien och Portugal, har han även under en period varit säljchef för Sandviks trådprodukter i Europa, samt haft ansvar för Sandviks produktionsenhet för rostfri tråd i Barcelona. Efter 20 framgångsrika år som chef för divisionen Garphyttan Wire avgår Mats Kälvemark på egen begäran och övergår till en befattning som Seniorkonsult till Haldex koncernledning. Ytterligare information kan fås från Joakim Olsson, VD och koncernchef i Haldex, telefon 08-545 049 50.

Related Documents