april 20, 2016 | Press release
Haldex lanserar ny hemsida med e-handelsplattform för Nordamerika
Haldex har lanserat en ny hemsida med förbättrad funktionalitet, design, navigering och mobilanpassning. Hemsidan kan nu användas på valfri mobil plattform. Produktkatalogen har uppdaterats till att stödja de nylanserade varumärkena Midland och Grau, vilka erbjuder prisvärda, säkra och kvalitativa reservdelar.

Haldex nya e-handelsplattform är det senaste tillskottet på hemsidan. Välj en produkt i katalogen och lägg till den i din beställning på ett snabbt och enkelt sätt. Den nya funktionen för att placera beställningar online inkluderar snabbinmatning, kopiering av tidigare beställningar och kopiera/klistra in från en extern lista med reservdelar. Nordamerika är först ut med e-handel vilken kommer introduceras stegvis för kunderna under våren, tätt följt av Europa senare i år.

”Vi är glada över att kunna erbjuda den nya e-handelsplattform som ytterligare ett sätt att snabbt lägga beställningar. Det har aldrig varit enklare att göra affärer med Haldex.", säger Catharina Paulcén, Senior Vice President Corporate Communications på Haldex. "Den nya hemsidan är en del av en pågående process att fokusera varumärket och förbättra vår kommunikation till alla målgrupper. Vi tar nu ett viktigt steg i att utvidga vår kommunikation till finansmarknaden, positionera oss som en attraktiv arbetsgivare och erbjuda kunderna en one-stop-shop där de kan söka efter produktinformation, hämta tekniska specifikationer och göra sina beställningar på nätet.”

Den nya e-handelsplattformen är i huvudsak inriktad på eftermarknadens behov, men kommer att vara tillgängliga för alla kunder med ett Haldexkonto. Den nya hemsidan finns på www.haldex.com, anpassad för tre geografiska regioner, tillgänglig på sju språk. Produktkatalogen finns även tillgänglig i fyra ytterligare språk för att därmed stödja behoven hos Haldex globala kundbas.

För ytterligare information, besök www.haldex.com eller kontakta:

Catharina Paulcén, SVP Corporate Communications, catharina.paulcen@haldex.com eller 0418-476157.

Om Haldex

Mer än 100 år av kraftfullt fokuserad innovation ger Haldex oöverträffad expertis när det gäller bromssystem och luftfjädringssystem för tunga lastbilar, släpvagnar och bussar. Vi lever och andas vår verksamhet med målet att leverera robusta och tekniskt överlägsna lösningar som grundas i en djup insikt i våra kunders verklighet. Genom att fokusera på våra kärnkompetenser och den passion vi alla delar uppnår vi den snabbhet och flexibilitet som marknaden kräver. Innovationssamarbete utgör kärnan inte bara i våra produkter, utan även vår filosofi. Våra 2140 anställda, spridda över fyra kontinenter, utmanar dagligen det konventionella för att säkerställa att de produkter vi levererar skapar ett unikt värde för våra kunder och alla slutanvändare. Vi är listade på Nasdaq Stockholmsbörsen och omsätter cirka 4,8 miljarder SEK

Related Documents